torstai 7. marraskuuta 2013

Kultainen sääntö tietokoneongelmissa

Jos tietokoneen tai vastaavan vempeleen kanssa on ongelmia, googleta aina ensimmäiseksi netistä. On hyvin mahdollista, että muillakin on sama ongelma ja he ovat löytäneet ratkaisun. Jos netistä ei mitään löydy, yritä sitten vasta myyjän tai maahantuojan tukea.

Ostin tietokoneen. Teetin sillä kaikki 71 windowsin päivitystä. Nostin 8.1:een. Asensin Libre officen ja muuta tarpeellista. Vasta muutaman päivän päästä tuli mieleen kokeilla videoita. Ei toiminut. Kokeilin musiikkitiedostoa. Ei toiminut. Soitin myyjän tukeen. Neuvoi kyllä ystävällisesti, mutta asia ei parantunut. Asennutti äänidrverit uudestaa. Ei auttanut. Käski asentaa kaiken uudestaan, mikä on monen tunnin työ. Sen verran viisastuin, että ongelma syntyi 8.1 -upgradessa.

Vasta nyt tuli mieleen katsoa netistä. Suunnilleen kolmas osuma vei vamistajan sivulla olevaan keskusteluun. Siellä oli kaksi vaihtoehtoa 1. asentaa toinen äänidrivereistä uudestaan mutta ei suinkaan MS:n vaan laitevalmistajan sivulta. 2. ottaa äänilaitteen erityisominaisuudet pois käytöstä. Tein jälkimmäisen. Kolme hiiren naksautusta, ja ongelma oli ratkaistu.

Tietysti olisin voinut ajaa 10 km koneen myyneeseen liikkeeseen, jättää koneen sinne pariksi viikoksi, ja ajaa 10 km sitä hakemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti